Lectii AEL

Conţinutul unei lecţii în format electronic îmbină diverşi itemi de învăţare cum ar fi: texte, diagrame şi hărţi interactive, simulări, experimente interactive, exerciţii, teste cât şi jocuri educaţionale. Toate momentele de lecţie realizate presupun activitatea nemijlocită a elevilor, iar interactivitatea constă în cea mai mare parte în feedback gradual oferit utilizatorului pe tot parcursul lecţiei.
Studiile de impact realizate cu prilejul introducerii acestor softuri educaţionale în şcoala românească, relevă în mod special progresul tuturor elevilor în învăţare, cu rezultate comparabile, indiferent de nivelul lor iniţial.
Învăţarea performantă se datorează modului de proiectare a lecţiilor electronice care permite:
  1. stimularea multisenzorială în prezentarea informaţiei;
  2. activităţi de explorare/căutare individuală a informaţiei şi de operare asupra ei;
  3. schimbul de informaţie şi cooperarea în rezolvarea unor sarcini de lucru;
  4. stimularea gândirii critice;
  5. învăţarea orientată spre un scop (obiectiv definit operaţional);
  6. şanse sporite de reglare în raport cu caracteristicile şi cunoaşterea proprie.

http://portal.edu.ro/bac2012/

Lectia nr.1: Notiuni elementare de igiena si patologie (I)


    Momente conţinute:

    Lectia nr.2: Notiuni elementare de igiena si patologie (II)


      Momente conţinute:

      Lectia nr.3:Boli ale sistemului respirator la om


        Momente conţinute:

        Lectia nr.4: Boli ale sistemului circulator la om


          Momente conţinute:

          Lectia nr.5: Sistemul Nervos - particularitati structurale si functionale


            Momente conţinute:

             

             

             

             

            Lectia nr.6: Boli ale Sistemului Nervos Central


              Momente conţinute:

              Lectia nr.7:Locomotia la animale


                Momente conţinute:

                 

                 

                 

                Lectia nr.8:Boli cu transmitere sexuala


                  Momente conţinute:

                  Lectia nr.9:Topografia organelor si sistemelor de organe


                    Momente conţinute:

                     

                    Lectia nr.10:Clasificarea sistemului nervos


                      Momente conţinute:

                       

                      Lectia nr.13:Notiuni elementare de igiena si patologie (IV)

                       

                      Lectia nr.14:Notiuni elementare de igiena si patologie (V)

                       

                      Lectia nr.15:Cistita, nefrita, glomerulonefrita, litiaza, insuficienta renala.

                      Lectia nr.17: Sanatatea reproducerii: planificare familiala, conceptie si contraceptie, sarcina si nasterea

                       

                      Lectia nr.18:Notiuni elementare de igiena si patologie: anexite, vaginite, adenom de prostata

                      Lectia nr.19: Transformari fizico-chimice ale alimentelor în tubul digestiv, actiunea enzimelor digestive; absorbtia intestinala; fiziologia intestinului gros

                      Momente conţinute:

                       
                      CONCLUZII: 
                      Integrarea resurselor T.I.C (Tehnologia informației și a comunicațiilor) în educaţie este benefică şi duce la o creştere a performanţelor şcolare, cu condiţia ca elevii să posede cunoştinţe de utilizare a calculatorului. Profesorii ar trebui să posede pe lângă cunoştinţele teoretice şi practice aferente disciplinei studiate şi abilitaţi de utilizare a TIC.
                      Calculatorul poate fi extrem de util deoarece simulează procese şi fenomene complexe pe care nici un alt mijloc didactic nu le poate pune atît de bine în evidenţă. Astfel, prin intermediul lui se oferă elevilor, modelări şi ilustrări ale proceselor şi fenomenelor neobservabile sau greu observabile din diferite motive. Elevii au posibilitatea să modifice foarte uşor condiţiile în care se desfăşoară experimental virtual, îl pot repeta de un număr suficient de ori astfel încît să poată urmări modul în care se desfăşoară fenomenele studiate şi pot extrage singuri concluziile.
                      Prezentările Power Point sunt deosebit de utile dacă profesorul corelează în mod optim obiectivele lecţiei cu întreg conţinutul acesteia. Prezentările Power Point prezintă avantajul că permit o abordare multidisciplinară a unor secvenţe ale lecţiei, contribuind astfel la dezvoltarea capacităţilor cognitive şi afective ale elevului.
                      Internetul poate fi utilizat cu succes atât în proiectarea orelor de curs, cât şi a opţionalelor; reprezintă o modalitate la îndemână, prin care profesorii, elevii şi studenţilor au posibilitatea de a-şi lărgi orizontul de cunoaştere în orice domeniu.
                      Implementarea platformei AeL (Advanced eLearning) contribuie la diversificarea cunoştinţelor elevilor, accesibilizează fenomenele prin experimente virtuale şi în felul acesta facilitează înţelegerea proceselor dinamice de mare complexitate, asigură înţelegerea unor fenomene greu de simulat în realitate sau în laborator (de exemplu, activitatea inimii, transmiterea impulsului nervos, creşterea şi dezvoltarea unei plante, etc.). De asemenea, lecţiile AEL asigură interdisciplinaritatea – se fac referiri în lecţiile de biologie şi la noţiuni de fizică (la analizatori), de chimie (compoziţia chimica a muschilor sau oaselor), matematică.
                      Avantajul lecţiei în sistem AEL faţă de utilizarea soft-ului demonstrativ pe un singur calculator conectat la un videoproiector constă în gradul mai mare de implicare a elevilor în procesul de predare – învăţare în clasă. Prin rezolvarea testelor cu imagini sugestive şi dinamice are loc autoevaluarea, elevii putând urmări rezultatul testului şi răspunsul corect în cazul în care un item a fost rezolvat greşit.
                      Deşi avantajele utilizării T.I.C în educaţie sunt numeroase, elevul nu trebuie transformat într-un “robot” care să ştie doar să folosească calculatorul. El trebuie să realizeze atunci când este posibil experimentele reale, deoarece îi dezvoltă spiritul de observaţie, capacitatea de concentrare, răbdarea, atenţia, abilităţile practice.
                       
                      Bibliografie:
                      1.      Miron Ionescu, Ioan Radu, Didactica modernă, Editura Dacia, Cluj Napoca, 2004.
                      2.      Romita Iucu, Marin Manolescu, Elemente de pedagogie, Editura Credis, Bucureşti 2004.

                      Niciun comentariu:

                      Trimiteți un comentariu